Gezocht: Hoofd Jeugdopleiding bovenbouw

Alcides heeft de afgelopen jaren met het technisch voetbalbeleidsplan ‘De geel-zwarte lijn’ de basis gelegd waarmee de hoogste jeugdteams op een zo hoog mogelijk niveau kunnen spelen. Mede hierdoor kunnen we onze eerste elftallen op de zondag en de zaterdag voorzien van veel spelers uit onze eigen jeugd.

Wij zoeken een ervaren, enthousiaste en betrokken HJO bovenbouw om de ‘geel-zwarte lijn’ de komende jaren door te ontwikkelen en verder tot uitvoering te brengen. Als HJO bovenbouw ben je samen met Voetbal Technische Zaken (VTZ) verantwoordelijk voor het aanstellen, opleiden en begeleiden van de jeugdtrainers. Zodat zij het beste uit zichzelf en onze jeugdspelers kunnen halen.

Beschik jij over minimaal een afgeronde TC3 opleiding (HO of TC2 is een pré), ben jij pedagogisch onderlegd en begrijp je hoe je moet communiceren binnen een voetbalvereniging waarin plezier en prestatie hand in hand gaan? Dan zoeken wij jou!
Voor meer informatie kun je contact opnemen met VTZ via vtz@alcides.nl

Wil je solliciteren?
Stuur dan je motivatie met CV naar vtz@alcides.nl



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Functieomschrijving en taken van de HJO bovenbouw
1. Doel van de functie
De HJO is mede verantwoordelijk voor het aanstellen, opleiden en begeleiden van jeugdtrainers. De HJO stuurt de jeugdtrainers binnen de vereniging aan. Hij heeft direct invloed op de ontwikkeling en het behoud van de jeugdtrainers en indirect invloed op de ontwikkeling van de spelers. Het uitgangspunt is dat de spelers zich optimaal kunnen ontwikkelen, waarbij plezier voorop staat.

2. Situatieschets
Alcides heeft een HJO bovenbouw (JO13 t/m JO19), een HJO onderbouw (tot en met JO12) en een HJO voor de MO-afdeling. De HJO werkt nauw samen met de OHJO, die zorgt voor de organisatorische kant van het jeugdvoetbal. Goede communicatie tussen de HJO en de OHJO is van groot belang om het jeugdvoetbal bij Alcides goed te organiseren, trainers goed te begeleiden en de ontwikkeling van jonge spelers zo goed mogelijk te faciliteren.

3. Plaats in de organisatie
De HJO wordt aangesteld door Jeugd Voetbal Technische Zaken (JVTZ) en legt periodiek verantwoording af aan JVTZ.

4. Taken
Begeleiden van trainers:
  • begeleidt trainers in hun ontwikkeling, laat ze groeien als trainers en enthousiasmeert ze om ze te behouden voor de club;
  • is minimaal drie avonden per week aanwezig bij trainingen en een dagdeel op de zaterdag om trainers te ondersteunen;
  • zorgt voor een veilig sportklimaat waarin trainers zich kunnen ontwikkelen;
  • zorgt samen met JVTZ voor de doorontwikkeling van het jeugdvoetbalbeleid en de aansluiting bij de doelstellingen van Alcides;
  • zorgt voor de doorvertaling van het jeugdvoetbalbeleid in trainingsstof voor de trainers.
Communicatie:
  • legt verantwoording af aan JVTZ;
  • overlegt frequent met de OHJO over de praktische uitvoering van de jaarplanning en het jeugdvoetbalbeleid;
  • overlegt frequent met trainers en zorgt voor de organisatie van de informatievoorziening naar de trainers;
  • houdt functioneringsgesprekken met de trainers, komt met voorstellen voor trainersbenoemingen en zorgt samen met VTZ voor de invulling ervan;
  • organiseert bij de start van het seizoen een kick-off meeting en gedurende het seizoen een aantal bijeenkomsten voor de trainers;
  • onderhoudt contacten met de HJO van FC Meppel over de JO19 (bovenbouw).

Opleiden van trainers:
  • begeleidt stagiaires en onderhoudt het contact met de opleidingen;
  • faciliteert trainingen of geeft zelf trainingen aan trainers voor hun verdere professionalisering.

Opleiden van spelers:
  • speelt een rol in de ontwikkeling van spelers;
  • heeft een adviserende rol in de teamsamenstelling;
  • zorgt voor een veilig sportklimaat waarin spelers zich kunnen ontwikkelen.

5. Kennis en vaardigheden
  • in het bezit van TC III, Hoofd Jeugdopleiding B (TC II is een pré);
  • kennis en inzicht in de hedendaagse doelstellingen van het jeugdvoetbal;
  • kennis van de leeftijdsspecifieke kenmerken van de groep waarmee gewerkt wordt;
  • goede contactuele en organisatorische eigenschappen;
  • goed kunnen communiceren;
  • voetbalvisie kunnen vertalen naar de praktijk;
  • pedagogisch onderlegd;
  • loyaal en sociaal betrokken bij de club;
  • een echte teamspeler!